פרטים עלי

אני בת 23, סטודנטית במחלקה לסוציולוגיה אנתרופולוגיה וללימודי תקשורת באונ' בן גוריון בבאר שבע. אני מתעניינת רבות בתזונה בריאה ומתעסקת בספורט (ריצות בעיקר וריקודי סלסה), בעקבות הידע שרכשתי עם השנים, הרגשתי מספיק בטוחה על מנת לשתף אתכם בידיעותיי, מקווה שתשכילו ותהנו והכי חשוב שתשמרו על אורח חיים בריא!

יום שלישי, 23 באוגוסט 2011

תזונה נכונה מתחילה ממודעות...

על מנת לוודא שאתם אוכלים אוכל בריא ומזין, חשוב שתדעו על מה מבוססת תזונה בריאה, לכן בפרסום זה אפרט על מרכיביו של המזון אשר ישמרו לנו על אורח חיים יותר בריא!


חשיבות תזונה נכונה ומאוסנת ומאוזנת של אבות המזון:


החלבונים: הם אלה אשר בונים את הרקמות בגוף שלנו ומובילים את המזון והחמצן בדם. הם נמצאים בבשר, דגים , מוצרי חלב וכו'. 


השומנים: מהווים חומר בידוד ומגנים על האיברים הפנימיים בגוף. נוסף על כך הם מתפרקים ולכן מהווים מקור אנרגיה  לגוף. השומנים נמצאים במרגרינה, אבוקדו, מיונז וכו'. חשוב לדעת, כי עודף שומנים עלול לגרום למחלות לב, סרטן וסכרת ולכן ננסה כמה שיותר להימנע מהם. 


הפחמימות: מורכבות מפחמן, מימן וחמצן. הן הופכות לסוכר שנקרא גלוקוזה. הפחמימות הם מקור האנרגיה העיקרי המיידי של הגוף. הגוף ממיר עודף פחמימות לשומן, עודף שנגרם מעלייה בצריכת רמת הסוכר בגוף וגורם לעלייה במשקל, לכן נרצה להימנע מיותר מדי פחמימות ונשמור על צריכה מאוזנת, כיוון שמדובר במקור האנרגיה שלנו. הפחמימות נמצאות בלחם, תפוחי אדמה, אורז וכו'. 


סיבים תזונתיים: הם עוזרים לנו לשמור על פעילות תקינה של מערכת העיכול, מורידים את רמת הכולסטרול בדם ומונעים מחלות לב. צריכה מרובה של סיבים תזונתיים עלולה לגרום לחסימה במעיים ואי נוחות במערכת העיכול. הם נמצאים בקמח מלא, אגוזים, גרעינים, פירות וירקות. 

 ישנם סוגי מזון רבים המכילים את כל אבות המזון וניתן למצוא דרכים רבות לשלב ביניהם, אציג את חלקם:



 דגנים מלאים. לדוגמא: אורז מלא, קינואה, כוסמת, בורגול, קוסקוס, שיבולת שועל (כן, זאת מהדייסה שסבתא מבשלת בבוקר), חיטה, כוסמין, שיפון וכו'.







אכילת דגנים מלאים תביא לעלייה הדרגתית יותר של סוכר בדם ותתרום לנו לתחושת שובע למשך זמן ארוך יותר. נוסף על כך דגנים מלאים מכילים סיבים תזונתיים אשר מסייעים בפעילות המעיים.

קטניות לדוגמא, אפונה, שעועית, עדשים, חומוס, אגוזי אדמה וכו'.










הקטניות הן מוצר בסיסי למי שמבקש לרדת במשקל. השילוב בין פחמימה מורכבת וחלבון צמחי מעלה את רמת השובע, מייצב את רמת הסוכר ומוריד את הערך הגליקמי של הארוחה. שילוב זה אינו קיים במזונות אחרים ומעניק לקטניות מעמד חיוני בכל תפריט לירידה ושמירה על משקל.

שילוב של דגן וקטניה יוצר חלבון מלא הכולל את כל חומצות האמינו ולכן בריא מאוד וחיוני לגופינו!!!

ירקות ופירות









פירות וירקות חשובים לגוף, לא רק בגלל כמות הויטמינים והמינרלים שיש בהם, אלא גם מכיוון שהם מכילים סיבים תזונתיים, חמצון ומגוון מולקולות מן הטבע אשר תורמים מאד לחוזק גופנו. אכילה מתמדת של ירקות ופירות יכולה להפחית משמעותית את הסיכונים לחלות במחלות כרוניות רבות, ביניהן, לחץ דם גבוה, השמנת יתר ואף סרטן. בדומה לכל מזון אחר, אם נצרוך את הפירות והירקות במידה מופרזת, במקום שנחזק אותו, רק נפגע בו, בייחוד כשמדובר באכילת יתר של פירות, מכיוון שהם מכילים סוכר טבעי וצריכה מרובה שלו תגרום לנו להשמין. לכן, על מנת לשמור בריאותכם מומלץ לאכול 5 פירות וירקות ליום!!!

אגוזים, שקדים וגרעינים.









במרבית האגוזים תכולה נמוכה של חומצות שומן רוויות, אשר מומלץ להמעיט בהם ותכולה גבוהה של חומצות שומן בלתי רוויות אשר תורמות לבריאות הלב וכלי הדם. בנוסף, אגוזים עשירים ברכיבי תזונה חשובים רבים, ביניהם, חלבון וסיבים תזונתיים, המסייעים, בין היתר, לפעילות מעיים תקינה.



דגים: טונה, סלומון והליבוט. 















הדגים עשירים בחלבון, מכילים כמות מועטה של שומן, לעתים קרובות מהסוג הבריא דווקא, הם אינם מכילים כולסטרול, קלים לעיכול, אינם מכבידים,הם הוכחו כמפחיתי סיכון למחלות והכי חשוב הם יותר זולים מבשר!


כל אלה ישמרו על משקלכם ובריאותכם תקינים!!!


אז שיהיה בתאבון :)











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה