פרטים עלי

אני בת 23, סטודנטית במחלקה לסוציולוגיה אנתרופולוגיה וללימודי תקשורת באונ' בן גוריון בבאר שבע. אני מתעניינת רבות בתזונה בריאה ומתעסקת בספורט (ריצות בעיקר וריקודי סלסה), בעקבות הידע שרכשתי עם השנים, הרגשתי מספיק בטוחה על מנת לשתף אתכם בידיעותיי, מקווה שתשכילו ותהנו והכי חשוב שתשמרו על אורח חיים בריא!

יום שלישי, 23 באוגוסט 2011

הגודל כן קובע!!!

תזונה נכונה חייבת לכלול שליטה בכמויות האוכל אותו אנו צורכים, כמו שכבר הזכרתי בפוסט הקודם לגבי אכילת יתר של פירות. אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא למלא את הצלחת באוכל בריא ומזין, מבלי להתחשב בכמות. נסו לשים לב אם אתם אוכלים על מנת להגיע לתחושת שובע או על מנת להרגיש מלאים עד אפס מקום. רצוי שתנסו לשמור על על האיזון העדין בין שתי התחושות ותדעו מתי להפסיק לאכול בזמן.


הנה לכם כמה טיפים על מנת שתוכלו להיות מודעים לכמות האוכל בה אתם מזינים את גופכם:


1. מעולם לא לאכול מהסיר! אתם חוזרים הביתה לאחר בילוי, תחושת רעב תוקפת אתכם ואתם הולכים למטבח, פותחים את המקרר, מוציאים את כל הסירים שנשארו מארוחת שישי, לוקחים כף ומתחילים לזלול תוך כדי שאופפת אתכם התחושה כי אכילה זו אינה נחשבת, מכיוון שהאוכל לא על הצלחת. אז כאן הטעות שלכם! לא רק שאכילה מהסיר פוגעת בגזרתכם היא גם מסוכנת לבריאותכם. והסיבה העיקרית לכך הינה העובדה שכשאר אתם אוכלים מהסיר הנכם מאבדים את השליטה על הכמות האוכל שאתם אוכלים! אז בתור התחלה, בואו נפטר מהרגל מגונה זה ונפסיק לאכול בלילות ונתחיל להשתמש בצלחת!
ואם לא השתכנעתם, הנה לכם תמונה שתמחיש כיצד אתם נראים מהצד באותו רגע...
http://www.treehugger.com/gluttonous-fat-guy.jpg


2. ואם כבר אכילה מסיר' כל אלה מבינינו אשר מבשלות, אם תשבו לספור את מספר הפעמים שבהן "טעמתן" את האוכל שאתן מכינות מהסיר, תגלו כי מדובר במספר לא קטן ויותר מזה, במספר לא קטן של קלוריות. נראה לי שהגיע הזמן להיפטר מהרגל זה גם כן! אכילה מכל כלי אחר מלבד הצלחת, אינה מומלצת ואף יכולה לפגוע בבריאותכם ושמירת משקלכם. מהרגע שזה לא בצלחת אתם מתחילים לאבד את הספירה והשליטה בכמות שאתם אוכלים. החלו לאכול בצורה מסודרת!!!
וברוח הדברים, אני אומרת די לזלילה!!!!













3. למדו לומר "לא!" להצעות של מנות מוגדלות! תמיד חשבו על כך שמדובר על אסטרטגיה מכירתית ותו לא ולמוכרים פחות אכפת מבריאותכם. לכן קחו את האחריות לבריאותכם לידיים שלכם והימנעו מכל הLARGE והXL שמציעים לכם!!!

4. אל תתפתו למבצעים של שניים במחיר אחד, זה אולי יותר זול אך זה יעלה לכם ביוקר בבריאות ובמשקל שלכם!

5. הקפידו על כמויות קטנות, אל תמלאו את הצלחת יותר מפעם אחת ורצוי גם שתאכלו בצלחות קטנות.

6. הקפידו לא לאכול מול הטלוויזיה ואם בכל זאת קשה לכם להיפטר מהרגל זה, השתדלו לא לצפות בטלוויזיה יותר משעתיים ביום. אורח חיים "יושבני" תורם להשמנת יתר, מה שמסכן את בריאותכם!












7. קנו פינוקים באריזות אישיות קטנות והימנעו מאריזות משפחתיות.

8. לפזר ארוחות קטנות על פני היום כולו. 

9. הרבו בשתיית מים! מים חיוניים מאוד לגוף והם מהווים 70% ממשקל גופינו. לעתים אנו לא מבדילים בין רעב לצמא ואוכלים במקום לשתות, לכן יש צורך להקפיד ולשתות מים (לא מתוקים) שמפיגים את תחושת הרעב שלנו. 









10. הקפידו על קריאת הבלוג! ואולי תזכו לעוד כמה טיפים מועילים!!!  ;)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה